lørdag 30. november 2013

35 + 2

Nå begynner jeg å føle meg klar for fødsel. Jeg venter på at det skal skje nå, men det er jo selvsagt litt tidlig enda. Om 1 uke og 5 dager, når jeg er 37 uker på vei, så er det ingenting i veien for at han skal få komme og innen da er jeg nok klar som et egg også.
Jordmor mener han kommer før termin, men jeg tror egentlig at jeg går på overtid denne gangen også. Jeg har mer og mer kynnere og enkelte dager er de veldig vonde også. Såpass at jeg lurer på om det er rier som har begynt, men det er ingen tegn til at fødsel kommer til å skje i den nærmeste framtid isåfall.

Det tok litt tid, men nå ser det ut som magen har poppet ut litt mer også, den er ihvertfall rundere og jeg ser litt mer gravid ut. Kanskje er den fortsatt liten i forhold til mange andre, men jeg er fornøyd med den nå, selv om jeg ser litt ekstra tjukk ut ;)
I den siste uken så har jeg kjent at magemusklene mine har strekt seg mye også, med nesten daglige smerter, så det har helt klart skjedd noe og jeg er veldig spent på hva jordmor finner ut av på tirsdag. Har ikke SF målet rettet på seg nå, så vet jeg ikke om jeg kan forvente det heller. Jeg prøver virkelig å spise mer, men det er ikke den letteste oppgaven jeg har fått, men jeg tror det har hjulpet på både vekt og for at baby skal legge på seg litt ekstra. Nå vokser han ganske kjapt også og om han ligger på gjennomsnittet så skal han øke ca 200g i uken, og det må jo kunne vises på ei vekt etter 2 uker, fra sist kontroll.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar