fredag 3. januar 2014

40 +1

Jeg er kommet til uke 40!
Jeg trodde ikke jeg ville komme så langt, men nå som alt er klart for han å komme, så lar han vente på seg selvsagt. Han er og forblir trassig :P
Det er like før termin og naturlig nok så begynner utålmodigheten såvidt å melde seg og jeg er kanskje hypersensitiv til hvert minst lille tegn til fødsel.
Jeg har lært av svangerskapet med førstemann at jeg må nok smøre meg godt med tålmodighet og forvente å gå en stund over termin, og med tanke på at jeg har greid å vente i 36 uker (fra jeg visste jeg var gravid) så skal jeg greie å vente i 2 uker til, det er jo ikke mange dagene om man bare holder seg opptatt. Så jeg prøver å holde timeplanen nogen lunde full, men tar selvsagt ikke for hardt i heller. Bare jeg har en liten plan om hva jeg skal gjøre om dagen så går jo dagene unna de!
Men selv om timeplanen er full så skjer jo det som skjer av og til og man ikke kan unngå helt, jo det å bli syk. For en uke siden hadde sønnen min sår hals og var ikke i form hele uken. Hostet om natten, lite matlyst osv men virket ellers aktiv og våken. Mye tørrhoste og mistet stemmen var nok det som plaget han mest.
Nå er det slik at jeg er stort sett immun mot hans basiller, og blir svært sjeldent syk av det han har, men denne gangen kom jeg meg ikke unna og ei lita uke senere så begynte jeg å få sår hals også. Så nå hoster jeg som ei sjøløve og mister stemmen til tider. Men jeg stusset litt på at det skjedde akkurat denne gangen når han ikke var så veldig syk, når han kan ha influensa og lignende uten at jeg blir syk, men jeg lurer litt på om det kan bety at fødsel begynner å nærme seg.

Jeg har hørt om det før og jeg kjenner flere som har opplevd det samme; de blir syke ikke så langt unna termin og akkurat når de begynner å føle seg bra igjen, så braker det løs! Det er kanskje en utålmodig og tilfeldig tanke, men nå håper jeg det kanskje ligger noe i det.
Jeg blir aldri helt klar for fødsel uansett, men om det skal skje uansett, så er det jo helt greit at det skjer nå!

I morgen og på søndag har jeg termin (avhengig om man følger 40+2 eller 40+3) og det skal blir rart å gå forbi den datoen når man har blitt fortalt så lenge at man kommer til å føde før termin!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar