fredag 26. juli 2013

17 + 1

Nå er det en liten stund siden jeg har oppdatert, men etter privat UL så har jeg spottet hver dag. Det vil si i ca 2 uker nå og endelig ser det ut til å gi seg. Jeg har mindre menssmerter, og også mindre kvalme, men jeg kaster fortsatt opp til tider. Særlig om jeg ikke får i meg nok mat fort nok etter å ha våknet, og mat er ikke det beste jeg vet så det går mest på tvangsspising fordi jeg vet jeg blir dårlig om jeg ikke spiser.

16 + 5 kjente jeg helt klart spark. Jeg har kjent små dult i et par uker, men det kunne så lett ha vært noe annet at jeg ikke var sikker. Men nå kommer det spark oftere og jeg kan skille det fra alt annet. Jeg sjekket også med doppleren for å dobbeltsjekke og hver gang jeg kjente et spark så slo det hardt mot doppleren så det var så absolutt spark og bevegelser der inne hver gang jeg kjente noe. Hjerterytmen til gutten ligger på 155-160 slag i minuttet.

Nå går tiden ekstremt sakte synes jeg, dagene snegler seg forbi og jeg teller ned til ordinær UL som er om 3,5 uke. Da blir nok termindatoen min endret til en dato jeg skal følge til siste slutt og jeg tror jeg er litt kortere på vei enn hva jeg teller nå siden på de 4 tidligere ULene så har han vært målt kortere på vei bortsett fra 1 gang hvor jeg plutselig var 4 dager lengre på vei.

Magen er så godt som ikke-eksisterende og om man ikke vet at jeg er gravid så er det ingenting som tyder på det heller. Her et et bilde av magen fra uke 8 til uke 16...


Jeg er allerede ganske så polstret så selv om det ser ut som en bump der så er det altså ikke babymage å se. Eneste forskjellen er kanskje at 'tuppen' er litt rundere enn før. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar