mandag 3. juni 2013

9+4

I dag var jeg visst kommet til uke 9+4, men selv om det er ei stund siden jeg har skrevet her så går dagene relativt sakte.

I helga så mottok jeg to nye brev hvor det sto i det ene at jeg skal inn til jordmor den 20. August for 'terminbestemmelse', og et annet hvor det står at jeg skal inn til gynekolog den 12. Juni for 'vurdering av gynekolog'. Merkelig hvor merkelig de må skrive hva timen innebærer. 'terminbestemmelse' er det samme som ordinær UL og 'vurdering av gynekolog' har jeg aldri vært borti før, men jeg har spurt om tidlig UL og håper dette er det timen er ment til. Utrolig hvor irriterende det er at de ikke bare kan skrive hva det faktisk er. Brevet er jo mye mer forvirrende enn hva det trenger å være.
Begge de gangene jeg har vært gravid har jeg fått innkalling til ordinær UL i et brev hvor det står 'Ordinær UL' og vedlagt info om hva som skal skje på denne timen. Så at dette er samme klinikk, men samme ansatte, bare ett år senere, er ikke til å tro..

Når jeg gikk gravid med førstemann, så hørte jeg hjertelyden hans klart for første gang denne dagen, 9+4. Så jeg tenkte å prøve igjen i dag å se om jeg greier å høre noe, men jeg har mine tvil, det var ikke så mye å høre for ei uke siden, så hvor mye kan ha endret seg til i dag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar