tirsdag 28. mai 2013

8+5 Jordmortime

Da har jeg vært på min første svangerskapskontroll hos jordmor.
Hun hadde med seg en student, så det var studenten som tok timen i dag, mens jordmor var der mest til ekstrahjelp. Vi fylte ut helsekortet, tok blodtrykket og snakket om høyt og lavt. Jeg ga uttrykk for mine bekymringer når det gjelder om det er liv der inne eller ikke, og ønsker tidlig UL. Jeg oppfylte ingen av kriteriene til å få tidlig UL, men de tilba meg å høre etter hjertelyden selv om det var veldig tidlig fortsatt. Og utrolig nok så var det en svak lyd i bakgrunnen som begge jordmødrene mente var babyen. Jeg er ikke trent nok til å høre det, men når jeg kom hjem så prøvde jeg med min egen doppler og jeg fant samme lyd jeg også, så det er faktisk liv der inne! :D
Jordmor sa også at hun ville legge inn et notat om at jeg ønsket tidlig UL, og de som bestemmer det får enten gi meg et ja eller nei. Jeg venter uansett spent på svar!

Om 2 uker skal jeg inn å ta blodprøvene da de mente jeg helst burde være mellom uke 10 og 13 før jeg tok de. Så jeg planlegger å dra inn samme dag som jeg er 11 uker akkurat på vei. dvs torsdag 13. Juni.
Termin datoen min ble flyttet til 5. Januar, men tellingen er fortsatt den samme, så jeg er fortsatt på 8+5 i dag. De teller tydeligvis med en ekstra dag av en eller annen grunn, men samme kan det være for jeg regner med at den blir justert etter ordinær UL uansett :)

Så alt i alt står alt veldig bra til, jeg er litt mer beroliget, og venter spent på svar om både ordinær og tidlig UL.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar