lørdag 11. mai 2013

6 + 2

Nå kjenner jeg at kvalmen begynner å bli mer rytmisk. Den kommer og går igjennom hele dagen, men aldri slik at jeg kaster opp. Jeg må ofte stoppe med det jeg styrer med og legge meg flatt tvert for å få kvalmen til å gi seg, og dette gjør meg både glad og litt bekymret. Jeg sier bekymret fordi jeg ikke ønsker å oppleve å få hyperemesis igjen, men glad fordi dette betyr at hCG nivået mitt er skyhøyt og det er kjempebra!
Jeg oppdager også for en liten uke siden at jeg har begynt å få fødselslinjen allerede, men jeg da blåste jeg det bare vekk og tenkte at det var alt for tidlig. Men i dag var den ikke til å ta feil av, jeg har faktisk fått den kjente pigmentlinjen på magen allerede! Denne fikk jeg bare såvidt i løpet av hele svangerskapet med sønnen min, men nå begynner det å bli relativt synlig allerede!

I dag må jeg til innkjøp av min første mammabukse da mine gamle jeans begynner å bli trange og ukomfortable allerede. Jeg håper ihvertfall jeg finner noe siden dette er en veldig liten by og det er som regel vanskelig å finne mammaklær. Så jeg ser for meg at det blir mye tights framover i stedenfor bukser, og tunikaer da selvsagt, enkelt og greit.
Jeg har ikke akkurat fått noe mage enda, men symfysen vokser! Jeg er generelt godt polstret og regner ikke med å se noe tydelig mage på lang lang tid. Kanskje såvidt om man vet om graviditeten om en måneds tid? eller to? men komfortabel er jo en kjekk ting å være selv om det ikke synes så godt! :P


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar