lørdag 4. mai 2013

5+2

I det siste så har jeg vært så ekstremt trøtt. Men ikke søvnig, bare følt meg veldig sliten hele dagen, og har derfor sovet mer enn jeg har vært våken omtrent. Det mest aktive jeg har vært er å trimme pelsen på hunden (og herregud så mye pels har jeg aldri sett før!) og deretter gå en 2 timers tur med henne, og det tok virkelig på. Nå kjenner jeg det overalt og jeg er dødssliten, men greier ikke å sove. Enten eller!
Vi har dessuten bestemt oss for å selge hunden, og dette tar litt på kjenner jeg. Jeg elsker den hunden, men hun er en siberian husky som krever enormt mye stell, oppmerksomhet, trening og aktivisering. I tillegg er hun ikke mer enn 8 måneder og er derfor mer valp, noe som krever enda mer. Jeg ønsker ikke å selge henne, men å gjøre så betyr at vi er nesten ute av den økonomiske krisen da hun er en høypriset hund, og det er mindre å stresse med. Vi får mindre og mindre tid til henne og jeg føler en så enorm skyldfølelse om jeg ikke greier å gå den ekstra turen med henne en dag, eller så enkelt som å leke med henne i de ti minuttene hun ønsker her og der. Så hvordan skal det gå med et nyfødt barn, en sta fireåring, en valp og meg selv med mann? Så jeg har nå funnet et veldig godt og lovende hjem for henne, som hun skal straks flytte til i første omgang som en lånetur for å se hvordan de takler henne. Jeg selger henne virkelig ikke til hvem som helst, og setter henne på lån før jeg tør å selge. Men skulle de ikke makte henne selv etter kjøpet, så har de fått streng beskjed om å komme rett tilbake med henne, for hun skal absolutt ikke selges videre til hvem som helst!


Nå har jeg faktisk fått bestilt meg time til jordmor! Jeg trodde ikke jeg kom til å gjøre det før om et par uker, men fant ei så kjekk jordmor som jeg fikk kontaktet over email, og hun ville gjerne sette opp en time for meg. Så da ble det sånn, og jeg har min første time 28.mai, da er jeg 8+5 og det er jo en kjekk tid å få komme inn. Hun valgte spesifikt denne dagen, fordi da hadde hun en hel klokketime å avsette og ønsket litt mer tid den første gangen jeg møtte opp. Dette setter jeg høy pris på! Dette er noe helt annerledes enn hos legen som omtrent kaster deg på dør om du er der mer enn ti minutter, uten å kunne svare på noe som helst.
Jeg har aldri vært hos jordmor før, så jeg er spent på hva hun har å si. Jeg håper å kunne unngå lege helt og totalt som jeg har såvidt nevnt tidligere, men jeg antar at jeg må noen småturer nedom hos han også, hvertfall til labben. Jeg har igjen fått urinveisinfeksjon, dette er jeg ekspert på å få, særlig under svangerskap, så jeg skal prøve å få tak i antibiotika før evt oppkast begynner. Dette rakk jeg ikke første gangen jeg var gravid, og kastet opp alle pillene på lik linje med all mat og drikke. Jeg hadde som sagt hypermesis og jeg fikk ned 8 kg på få uker! Jeg fikk ikke i meg noe som helst, og de vurderte å legge meg inn for å få næring der, men det gikk heldigvis ikke så langt (eller var bare legen litt vrang igjen?). Jeg kastet opp i 3 måneder i strekk, flere ganger om dagen, før det endelig ga seg og jeg kunne legge på meg litt. Men selv etter dette så var jeg 7kg lettere etter fødsel! Barnet var heldigvis helt perfekt og hadde ikke tatt skade av dette, men jeg så ut som et lik hele veien og var alt for tynn. Nå har jeg litt ekstra å ta av, så det skal nok ikke skade om det skulle skje igjen, men jeg ser helst til at det ikke gjør det! Tannlegeregningen var skyhøy etter disse månedene! Jeg hadde faktisk 10 hull og masse skade som jeg ikke kan rette opp igjen, lite kjekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar