tirsdag 8. oktober 2013

27+5 innleggelse?

Da har jeg vært hos overlegen ved sykehuset vedrørende min uvi og problemer med antibiotika.
Han er en ganske krass lege, men han kunne virkelig det han drev med.
Etter en kort samtale om problemet så var det ul. Jeg fikk ikke sett skjermen fra der jeg lå, men pappan fikk sett en stor og sprell levende krabat. Jeg hadde vært litt urolig før jeg dro til timen fordi det hadde vært lite liv i dag, så det at jeg fikk en uventet ul roet en nervøs mamma. Alt var helt fint og alt var normalt.
Så var det opp på gynekologstolen som alltid er like koselig..
Han ville sjekke urinrøret og generelt i underlovet. Der så alt fint ut og jeg har ingen åpning eller er i fare for fødsel i nærmestee framtid slik jeg tolket det ihvertfall.
Det han kunne konstantere med er at problemet mitt ligger ikke i UVIen, men østrogenmangel.  Slik som en 60 år gammel dame, sa han.
Det er ikke uvanlig i det hele tatt og så snart jeg får i gang eggløsning og syklusen igjen etter fødsel så ville dette rette på seg selv. I verstefall kunne jeg få urinlekasje, men det er heldigvis ikke et problem enda. Bank i bordet.

Legen ble derimot ganske irritert på fastlegen min for å ha gang på gang gitt meg antibiotika.  Dette løser ikke dette problemet og når jeg blir så dårlig som jeg blir av det, så er det null hensikt med det. Så han skulle sende ned et brev til fastlegen min med streng beskjed om å IKKE gi meg mer antibiotika.
Så nå skal jeg bare forebygge UVIen med vitamin C og væske, og la dette gå sin gang.

Innleggelse for å få antibiotika ble derfor ikke et tema lengre og ingenting mer vil skje med denne saken.

Jeg visste jo at legen min var en tufs, men at han tok såpass lett på ting ante jeg ikke. Om det hadde vært mulig så skulle jeg byttet fastlege, men i en liten by så er leger vanskelig å finne. Gode leger vet jeg ikke om eksisterer en gang her.
Men nå fikk jeg endelig et tilfredsstillende svar på de største problemene mine og jeg håper å få litt fred nå så jeg kan nyte det som er igjen av svangerskapet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar